A legfontosabb résztvevők....

Másodikosok:

Tizedikesek:

A kicsik eleinte nem voltak digitális oktatásban otthon - így Szandi néni személyesen foglalkozott velük. A bál fogalma köré csoportosítva Hamvazószerdáig a mozgásos, szituációs játékokban foglalkoztak az illem, a férfi-női szerepek, az ételek és ételrendelés, a kultúrák különbözősége mellett a közösséggé formálódás elemeit építették. Hangsúlyos ennél a csoportnál, hogy a digitális eszközöket egészséges arányban használják a gyerekek, kifejezetten ügyelve arra, hogy a digitális eszközfüggőség kialakulásának lehetőségét minimalizáljuk. Éppen emiatt nagy kihívást jelentett az otthoni online élet támogatása, szervezése, megsegítése.
A szülők biztosították a gyerekeknek a Teams kezelését, segítették őket az online órákon való részvételben. Ez a támogatás mindenképpen nagymértékű és tiszteletreméltó volt.

A szülők szoros együttműködéssel támogatják a diákokat, még az online keresztút is családos formában valósult meg.

A nagyok korán online oktatásba mentek - a tavalyi lelkesedés mára szertefoszlott - de ennek ellenére mindenféle digitális segédanyag alkalmazása aránylag gördülékenyen ment. Nem jelentett gondot a kahoot, learningapps, liveworksheet alkalmazása. Inkább a diákok megszólítása volt nehezebb - a figyelem fenntartása - illetve, hogy visszaszóljon, kommunikáljon az online órán. Kamaszos visszafogottságból nem szeretik a kamerahasználatot, s nem mindig adottak a technikai feltételek ehhez.

A februári órák alapszavai a felnőtteknek szóló Karolina bál Szupé aloldaláról gyűltek össze, s a spirituális, és erkölcsi tartalom mellett megnézhették a Jótékonysági árverés chatbotját - ami jelenleg inaktív, mivel betöltötte funkcióját. Ezzel  mintegy kétféle koncepciót valósítottunk meg: tanítás-nevelés-új ismeretek átadását és a hatást a szülőkre. A Jótékonysági árverés "diákrésze" ennél a korosztálynál a szülővel való közös tevékenység: a chatbot használata. A báli szezon vígalmai után gyakorlatban is kipróbálhattak egy francia nyelvű chatbotot - a sokrétű felhasználást bizonyítva, melynek logikai alapjait ők tervezték meg, illetve szaktanári ellenőrzés mellett a nyelvi részek megalkotásában is szerepet vállaltak.

A csevegőrobot oktatási felhasználásán gondolkodva struktúrában is gondolkodtak:

Mivel közösségük kezdő francia nyelvű csoportként indult, és a vírus miatt megakadt a csoporttá szerveződés folyamata - hogy egymásra irányítsuk a figyelmüket, és pozitív visszajelzés kultúráját megerősítsük bennük, egy appot fejlesztettünk nekik. (Ezt az applikációt, különböz variációiban több dologra használjuk az iskolánkban, belső használatú, internet elérésű, mobiltelefonra optimalizált alkalmazás.) Az értékelést mindenképpen a face-to-face offline tanítási rendhez kapcsoljuk, mert többféle szűrést tudunk alkalmazni az értékelési táblán.

Ezt a korosztályt kérdíveztettük - ez kissé nehezebben ment - mintha nem gondolnák komolyan, hogy a véleményük számít... kevés főből álló csapatuk főbb válaszait itt találjuk:

© 2021 Digitális Témahét Projekt, Karolina Iskola Szeged  Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el